dimarts, 15 de gener del 2013

Covalta Fiction


Principis de novembre. Un amic m'envia un mail amb un adjunt: Spanish Fiction. És un fragment de la pel·lícula Pulp Fiction doblat còmicament al castellà on Samuel L. Jackson i John Travolta parlen i riuen d'Espanya, la Monarquia i la crisi que viu el país. Principis de desembre. No sé ni perquè ni com se m'acudeix de fer un doblatge del mateix fragment de vídeo per criticar la corrupció al País Valencià i parlar de la nostra escola en clau d'humor. Serà una de les moltes sorpreses audiovisuals que projectarem durant el Festival de Nadal. Tècnicament parlant, no tinc ni idea de com fer-ho però estic decidit a intentar-ho. Finalment, després de molts fracassos, trobe la manera d'ajustar el text que he escrit al diàleg del vídeo. I, un cop tinc el text enllestit, li dic a Pau -el nostre mestre de música- que em preste una vesprada, que m'ha d'ajudar a fer un muntatge que farà pixar de riure a tothom. Pau i jo anàvem per terra! Primer, provant veus; després, ajustant-les al gestos i moviments de la boca dels dos "peixos grossos" de Conselleria. Estiguérem fent provatures fins a les 21hrs i, finalment, assolírem el nostre objectiu. Després, Toni Rodríguez ens acabaria la feina d'edició. Pense que mai abans m'havia rist tant preparant un muntatge... Ni tampoc veient-ne el resultat! Abans de projectar-lo davant de tot el poble, el document va passar la "censura" de Direcció: vaig mostrar el vídeo a Viri. Ella, també anà per terra del riure i em dóna el seu vist-i-plau torcant-se les llàgrimes amb un mocador.

Didac Botella Mestres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada